آهسته قدم بردارید

این توصیه و مطلب را جدی بگیرید .

طبق آمار غیر رسمی به دست آمده ۳/۵ کاربران ایرانی اینترنت در فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی فعال هستن
به تازگی با فعالتر شدن شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر و …. افراد مشهور نظیر خوانندگان و بازیگران نیز در این سایت ها برای خود صفحاتی برای ارتباط با هواردارانشان ایجاد میکنند .

اما در این میان افراد سودجویی نیز هستن که به نام این اشخاص صفحات جعلی ایجاد و اقدام به انتشار مطالبی می کنند که اغلب نیز کذب می باشد

در صورتی که از صحت این صفحات اطمینان پیدا نکرده اید آهسته قدم بردارید .

در هر صورت احتیاط شرط علقه

گاهاً حتی مشاهده شده صفحات رسمی افراد معروف نیز هک شده و افراد سودجو از طریق این صفحات اقدام به انتشار مطالب کذب و همچنین ارسال بدافزار (ویروس) می نمایند.

یک مورد که در بامداد ۱۶ بهمن مشاهده شد . شخصی از طریق صفحه رسمی یکی از خواننده های مشهور و محبوب کشورمون اقدام به انتشار ویروس می نمود.

که کار این ویروس علاوه بر اختلال در سیستم شما جمع آوری اطلاعات اعم از یوزر و پسورد شما در سایتهای مختلف و اطلاعات دیگر مانند شماره کارت بانکی و …… که هنگام وارد کردن ، اطلاعات توسط این بدافزار ثبت و به ایمیلی ارسال می کند ،مطمعن باشید که سازنده این ویروس قصد سواستفاده از اطلاعات شما رو دارد .

شاید پاسخ شما در اینجا به این مطلب این باشد که در مورد مطالب که مشکلی پیش نمیاد و در مورد بدافزار هم که آنتی ویروس دارم و….
باید خدمتتون بگم که ویروسی که خدمتتون گفتم رو هم زمانی شاید متوجه شوید که کار از کار گذشته و اطلاعتتون به سرقت رفته و آنتی ویروس ها توانایی شناسایی برخی از این بدافزارها رو ندارن

با گسترش تکنولوژی و آنلاین شدن خیلی از کارها مانند پرداخت قبوض و انتقال وجه و ….

توصیه های ایمنی در مورد امنیت اطلاعات رو جدی بگیرد

۱. در حد امکان برای وارد کردن اطلاعات شخصی اعم از یوزر ، پسورد ورد به سایتها و ایمیل و وارد کردن شماره کارت بانکی  و … در هنگام پرداخت وجه ،  از صفحه کلید های مجازی استفاده نمایید .
۲. پسوردهای خود را بصورت دوره ای حداکثر ۱-۲ ماه یکبار تعویض نمایید .

۳.از پسوردهای پیچیده استفاده کنید که حدس زدنشان مشکل می نماید .

۴. هر چیز رایگانی در حقیقت رایگان نیست . از دانلود فایل های مشکوک که اطلاعاتی راجبه فایل و شخص منتشر کننده ندارید پرهیز کنید .

 

با آرزوی امنیت و آرامش روزافزون . ناصر ابوالحسنی

 


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *