حكایتی از زبان مسیح نقل می كنند كه بسیار شنیدنی است.

 

می گویند او این حكایت را بسیار دوست داشت و در موقعیت های

 

 مختلف آن را بیان میكرد. حكایت این است :

مردی بود بسیار متمكن و پولدار روزی به كارگرانی برای كار

 

 در باغش نیاز داشت. بنابراین ، پیشكارش را به میدان شهر

 

 فرستاد تا كارگرانی را برای كار اجیر كند.

 

 پیشكار رفت و همه ی كارگران موجود در میدان شهر را

 

اجیر كرد و آورد و آن ها در باغ به كار مشغول شدند.

 

كارگرانی كه آن روز در میدان نبودند ،این موضوع را شنیدند

 

 و آنها نیز آمدند. روز بعد و روزهای بعد نیز تعدادی دیگر

 

 به جمع كارگران اضافه شدند. گر چه این كارگران تازه ،

 

غروب بود كه رسیدند ، اما مرد ثروتمند آنها را نیز استخدام كرد.

 

 شبانگاه ، هنگامی كه خورشید فرو نشسته بود ، او همه ی

 

كارگران را گردآورد و به همه ی آنها دستمزدی یكسان داد.

 

 بدیهی ست آنانی كه از صبح به كار مشغول بودند ،

 

آزرده شدند و گفتند :

 

 (( این بی انصافی است. چه می كنید ، آقا ؟

 

ما از صبح كار كرده ایم و اینان غروب رسیدند و بیش از

 

 دو ساعت نیست كه كار كرده اند. بعضی ها هم كه چند دقیقه

 

 پیش به ما ملحق شدند. آن ها كه اصلاً كاری نكرده اند)).

مرد ثروتمند خندید و گفت : (( به دیگران كاری نداشته باشید.

 

 آیا آنچه كه به خود شما داده ام كم بوده است ؟ ))

كارگران یكصدا گفتند : (( نه ، آنچه كه شما به ما پرداخته اید ،

 

 بیش تر از دستمزد معمولی ما نیز بوده است. با وجود این ،

 

انصاف نیست كه اینانی كه دیر رسیدند و كاری نكردند ،

 

 همان دستمزدی را بگیرند كه ما گرفته ایم )).

مرد دارا گفت : (( من به آنها داده ام زیرا بسیار دارم.

 

من اگر چند برابر این نیز بپردازم ، چیزی از دارائی من كم

 

 نمی شود. من از استغنای خویش می بخشم. شما نگران این

 

 موضوع نباشید. شما بیش از توقع تان مزد گرفته اید

 

 پس مقایسه نكنید.من در ازای كارشان نیست كه به آنها

 

دستمزد می دهم ، بلكه می دهم چون برای دادن و بخشیدن ،

 

 بسیار دارم. من از سر بی نیازی ست كه می بخشم)).

مسیح گفت : (( بعضی ها برای رسیدن به خدا سخت می كوشند.

 

بعضی ها درست دم غروب از راه می رسند. بعضی ها هم وقتی

 

 كار تمام شده است ، پیدایشان می شود. اما همه به یكسان زیر

 

چتر لطف و مرحمت الهی قرار می گیرند)).

شما نمیدانید كه خدا استحقاق بنده را نمی نگرد ، بلكه دارائی

 

 خویش را می نگرد. او به غنای خود نگاه می كند ، نه به كار ما.

 

 از غنای ذات الهی ، جز بهشت نمی شكفد. باید هم اینگونه باشد.

 

 بهشت ، پیدایش بی نیازی و دارایی خداوند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up